Brera/159 3.2JTS motora ķēdes maiņa. Visiem par to ir viedoklis, bet tikai retais to ir darījis. Mēneša sākumā mums Autofficina servisā bija iespēja veikt šo procedūru. Auto nu jau atgriezies ielās, dzinējs darbojas ideāli. Izlēmām padalīties ar info, jo mēs šādu darbu veicām pirmo reizi.
Atšķirībā no zibsiksnas motora ķēdei ražotājs nav paredzējis noteiktu maiņas intervālu, tādejādi dodot cerību, ka rūpnīcas motora ķēde pietiks visam auto mūžam. Tomēr atsevišķos gadījumos auto mūžs izrādās garāks kā ķēdes mūžs vai pareizāk sakot, ķēdes mūžs izrādās daudz izsāks kā cerēts. Šajā gadījumā Alfa Romeo Brera ražota 2007. gadā, nobraukusi 140'000 km. Pirmā moderno auto pazīme, ka kaut kas nav īsti labi, ir kļūdas dzinēja vadības blokā, kas signalizē par nepareizu degmaisījumu un fāzu nobīdi, problēmai progresējot motors sāk darboties nevienmērīgi, parādās neparastas skaņas.
Šajā gadījumā bildēs redzams, ka dzinējs iekšpusē ir tumši brūns, uz tā redzamas melnas izstrādātās eļļas nogulsnes, tas liecina par pārāk gariem eļļas maiņas intervāliem. Tas savukārt noveda pie tā, ka aizsērēja eļļas kanāli ķēdes spriegošanas mehānismos, un viens no tiem noķīlēja pavisam, rezultātā ķēde vairs netika atbilstoši nospriegota, kā dēļ strauji nolietojās viss ķēdes piedziņas mehānisms un paradījās problēmas motora darbībā.
Alfa Romeo Brera 3.2JTS motors bija GM un Fiat draudzības laikā radīts projekts, tas bāzēts uz GM bloka, bet vārstu vadība Alfai ir sava, ar fāzu variatoriem uz visām četrām sadales vārpstām, kas ir viena vesela detaļa ar ķēdes zobratu. Līdzīgi kā 2.2JTS motoriem. Mainot ķēdi obligāti jāmaina zobrati, Alfas gadījumā kopā ar variatoriem.
Ķēdes maiņu iespējams veikt tikai izņemot motoru, pie viena šis ir arī piemērots brīdis eļļas līmeņa devēja maiņai, jo tas 3.2JTS dzinējiem atrodas iekšā eļļas karteri, nomainīt iespējams tikai noņemot karteri. Protams, ūdens sūkni, agregātu siksnu un čupu ar blīvēm arī jāliek jaunus.
Detaļas, ieskaitot visas trīs ķēdes, spriegotājus, zobratus, četrus variatorus, blīves, siksnas izmaksā ap 1500EUR, un pieredzējušam Alfa Romeo mehāniķim vajadzīgas vismaz piecas darba dienas lai ar šo visu tiktu galā. Tā ka “velns nemaz nav tik melns kā to mālē” un, mūsuprāt, ķēdes mūža beigas vēl ne tuvu nav visa auto mūža beigas, ja runa ir par Alfa Romeo Brera 3.2JTS. Te jāpiebilst, ka pie mums tiek apkalpotas arī automašīnas ar nu jau vairāk kā 200’000 km, kam nav pazīmju par problēmām ķēdes piedziņas mehanismā. Diemžēl pērkot lietotu nav zināms, cik rūpīgs bijis pirmais auto īpašieks
_________________
Itāļu auto speciālisti, auto tirdzniecība - 67 383 626 www.autofficina.lv