2015.gada 4.-5. jūlijā norisinājās
Youngtimer Rally Ventspils, kurā man un manam līdzbraucējam Jānim Lesītim, domāju ka godam, izdevās uzdabūt uz pjedestāla Alfa Romeo 75. Otrā vieta semi-pro klasē asfalta/grants regularitātes disciplīnā nenāca viegli, taču mēs to izdarījām. Manu pozitīvo emociju pārpilno un ar svaigu atmiņu rakstīto atstāstu varat lasīt zemāk.
Par foto īpašs paldies Pony&Smith
Ceļš uz ralliju
Doma par piedalīšanos Ventspils rallijā mūsu komandai nāca tikai pēdējā pieteikšanās dienā (rallija nedēļas sākumā), kad par nelielu pārsteigumu izdevās ar pirmo reizi iziet tehnisko apskati (auto kopš pagājušā gada rallija Latvija 2014 nebija kustināts vispār). Nedēļas gaitā tika novērsti daži jūtamākie defekti - pusass sāka nedaudz klakšķēt nedēļas gaitā un tika pārkrāsotas Biķernieku trasē saskādētās durvis. Kā arī tika uzstādītas grants ceļiem daudz piemērotākās augsta profila ziemas riepas, kas palielināja klīrensu, kā arī padarīja auto daudz komfortablāku un vadāmāku pa grants dopiem. Nedaudz saskādēto kreiso spārnu gan nepaspēju pārkrāsot
Trešdienā pirms rallija - uztaisījām nelielu treniņu pa Rīgu - sākumā daudz kļūdu, bet pēdējais treniņš jau šķietami labs. Piektdienas vakarā dodamies pie draugiem uz Ventspili (paldies jaunajam youngtimeristam Andrim ar labi saglabāto Kadett D par izmitināšanu!), lai no rīta nav jāmēro pārsimt kilometru ceļš uz Ventspili (pa ceļam vēl viens treniņš pie Jaunmoku pils - sīkas kļūdas, bet kopumā labi).
Rallija norise
Pirmā diena
Rallijs sākās Ventspils pilsētas centrā promenādē pie ostas, kur notika reģistrācija, brīfings, rallija ceļveža (road book) izdalīšana un auto izrādīšana ventspilniekiem. Paši pēc road book saņemšanas sarēķinājām un dubulti pārbaudījām visu pirmās dienas dopu laikus un bijām gatavi startam. Pirmie divi rallija dopi (sinhronā regularitāte) norisinājās turpat Ventspils pilsētas centrā pa satiksmei noslēgtām ieliņām. Šajos dopos ātrumi nebija pārāk lieli un trase salīdzinoši vienkārša, bet tā bija lieliska iespēja iesildīties pirms daudz sarežģītākiem grants ceļiem, kas sekoja vēlāk. Pilsētas posmos paši pieļāvām nelielas kļūdiņas finišā, bet neko tādu, kas "norakstītu" atlikušo ralliju.
Pēc Ventspils pilsētas dopiem rallija dalībnieki sadalījās divās grupās - tajos, kas piedalījās foto orientēšanās disciplīnā, un tajos, kas brauc regularitāti pa grants ceļiem.
Tā kā mūsu komanda piedalījās regularitātes ieskaitē, braucām uz Kuldīgas apkaimi, kurā bija iespēja izbaudīt Eiropas Rallija Čempionātā izmantotos ceļu posmus. No sākuma divi sinhronās regularitātes posmi pa ļoti šauriem un līkumotiem ceļiem. Pēc tam garāks klasiskās regularitātes posms pa nedaudz platākiem un pārredzamākiem ceļiem ar nedaudz lielāku vidējo ātrumu kā iepriekš. Visi šie trīs posmi prasīja maksimālu koncentrēšanos, jo bija izvēlēti ļoti optimāli vidējie ātrumi, bet bija daudz putekļu un praktiski visiem dalībniekiem dopos bija jāsaskaras ar vietējo satiksmi. Līkumotie ceļi nodrošināja to, ka nevar starp orientieriem vienkārši braukt ar konstantu vidējo ātrumu - visu laiku jāmēģina efektīvi izmantot pārredzamākos ceļu posmus, lai varētu droši ar mazāku ātrumu izbraukt nepārredzamās un bīstamās sekcijas. Finišējot šos trīs posmus, mūsu komandas izjūtas bija divējādas - posmi bija ļoti labi, bet paši nobraucām diezgan viduvēji - vairākas sīkas kļūdiņas un neskaidrība par to, kur slēpās kontroles punkti, atstāja iespaidu, ka visdrīzāk neesam vēl pjedestāla cienīgi. Pēc šiem trim grants posmiem atgriezāmies Ventspilī un izmitinājāmies superīgajā Ventspils kempingā pie Jūrmalas parka. Kad bijām ieturējuši patiesi grandiozas vakariņas, sarēķinājām nākamās dienas regularitātes laikus un varējām nedaudz atpūsties ar citiem rallija biedriem pie aukstiem alus kausiem.
Otrā diena
Nākamā diena sākās ar sātīgām brokastīm, pēc kurām tālāk devāmies uz Ventspils CSDD mācību laukumu. Mācību laukumā gan foto orientēšanās, gan regularitātes ieskaites braucējiem bija jāpierāda, ka mākam izbraukt tā saucamās "figūras", kuras ir braucis katrs auto vadītājs, lai iegūtu apliecību. Taču jāizbrauc ar vienu knifu - viss jāizdara maksimāli ātri. Kopumā nobraucām 2 braucienus - pirmo braucienu, kas gāja rallija ieskaitē braucu es. Otro - mans stūrmanis (kuram tā bija pirmā reize pie 75 stūres). Pats nobraucu samērā slikti - pieskāros (vai drīzāk gandrīz nolauzu
) "garažas" stabiņu un nedaudz paripoju atpakaļ no estakādas... Stūrmanis nobrauca, iespējams, labāk pa mani, bet arī ar sīkām kļūdiņām.
Pēc CSDD laukuma dalībnieki atkal sadalījās divās grupās - foto orientēšanās dalībnieki devās uz planetāriju, bet regularitātes braucēji devās Dundagas virzienā, lai izbrauktu pašu garāko - AD Parts sponsorēto rallija grants posmu. Putekļu dēļ un samērā augstā vidējā ātruma dēļ organizatori nolēma palielināt starta intervālu uz 2 minūtēm - kas bija, manuprāt, ļoti pareizs drošības solis. Dops bija neaprakstāmi baudāms - vidēji plati mežu ceļi ar ātriem līkumiem, perfektu stenogrammu un bez satiksmes. Dops bija garš - pašiem likās, ka nobraucām vienkārši IDEĀLI. Rezultātos gan bija 2 sekunžu kļūda, bet jutām, ka šis posms mūs uzvilks atpakaļ uz pjedestāla. Dopa vidū uz ceļa sāka parādīties priekšā braucošā auto paceltie putekļi, taču tie drīz izzuda, tā kā visu laiku braucām bez traucēkļiem. Pēc dopa devāmies uz Dundagu papusdienot un pie reizes pārrunāt tikko nobraukto dopu ar ekipāžu, kas brauca pirms mums. Kā izrādās, priekšā braucošie esot nogriezuši nedaudz ne tur un vienu brīdi pazaudējuši gandrīz 2 minūtes, taču finišā iebraukuši laikā. Ja starta intervāls būtu bijis standarta - mēs vismaz 2x būtu tikušies trasē, bet par laimi bija savādāk.
Pēc pusdienām dodamies izstaigāt pēdējo divu sinhronās regularitātes posmu trasi - ļoti īsu, bet ļoti tehnisku saldo ēdienu, kurā laiku ņem tikai finišā. Trases izstaigāšana kājām, kā izrādījās bija pareizais lēmums no organizatoru puses - trase bija ļoti grūta un ar doto vidējo ātrumu "uz aklo" praktiski nereāla. Vidējie posmu garumi starp orientieriem ir ap 100 metriem vai pat mazāk. Vietām mainās segums, vietām augstas apmales abpus šauriem asfaltētiem pagriezieniem un asfaltēts stadions, kurā mēģināt atgūt ap Dundagas skolu un konusiem braucot pazaudētās sekundes. Uz stadionu gan jāiegriežas starp diviem stabiem, kas ir uzreiz aiz grantēta piebraucamā ceļa - vieta, kur neizbēgami jābrauc lēni (viens žigulis gan tur pamanās "ierakstīties plakaniski" - var redzēt, ka braucējs gatavs lielajam autosportam). Mēs pirmajā braucienā nespējam iebraukt laikā. Kā secinām, pēc finiša pārāk cītīgi esam pieturējušies pie stadiona ārmalas
Nu neko, otrreiz braucot šo pašu trasi, pirms finiša esam "ietaupījuši" aptuveni 5 sekundes un šķērsojam finišu ne gluži regularitātes stilā - lēni ripinoties uz 5km/h. Mums viss beidzies un varam baudīt, kā trasi izbrauc vēl arī foto orientēšanās dalībnieki. Daži to pamanās izdarīt vienkārši spektakulāri - visu cieņu!
Kad visi veikuši trasi - dodamies uz netālo Dundagas pili, kur mūs sagaida operatīva pils tūre gida pavadībā. Tās laikā ļaujam organizatoriem sarēķināt rezultātus. Tūre beidzas un jau pēc nelielas mīņāšanās un satrauktām sarunām ar pārējiem rallija dalībniekiem seko apbalvošana.
Apbalvošana
Sākumā spec balvu pasniegšana - pusi no visām balvām iegūst arī "īstā" rallija pilots Elmārs Tikums (Opel Ascona) ar komandas biedru. Citas balvas iegūst:
- šova braucējs ar 5to žiguli (auto iet "lopā" un braucējam ir vismaz e98, ja ne e100+ asinīs)
- itkā ne sevišķi sportiskā SAAB 900 cabrio braucēji (vīrs ar sievu), kas veikuši pēdējos divus tehniskos sporta dopus pa nullēm (kā vēlāk izrādās otrajā braucienā viņiem pat hronometrs atslēdzies, bet pat ar visu to - pa nullēm) !!!
- par Dundagas apkaimes superīgo grantinieku AD Parts specbalvu iegūst Alfa Romeo 75 pilots Jānis Kopštāls un stūrmanis Jānis Lesītis - respektīvi mūsu komanda.
Nu un tad lielā apbalvošana...
Foto orientēšanās pjedestālā - skaists Baltijas ceļš. Ja pareizi atceros - pirmie lietuvieši, otrie - igauņi, trešie - latvieši ar sportisko žigulīti.
Regularitātes pjedestāls semi-pro klasē:
Pirmie - čaļi ar Porsche 944 Turbo, Kristaps Rikans un Ingmars Birks - kā viņi to turbo monstru ar ~300Zs, platām šosejas riepām un palielu turbo bedri spēja noturēt uz grants ceļiem, man nav īsti skaidrs (vienā sarunā Kristaps gan izpļāpājās, ka bez ABS Poršam draudētu transformācija vienā no posmiem).
Otrie - mūsu Alfa Romeo 75 (Jānis Kopštāls pie ruļļiem, Jānis Lesītis pie road book, hronometriem un distances nullēšanas pogas).
Trešie - Saab 900 cabrio pilots Ainārs Gailītis ar sievu - malači!
Regularitātes pjedestāls pro klasē:
Pirmie - Elmārs Tikums un Arnis Modris ar Opel Ascona - no comments.
Otrie - Normunds Kalvāns un Ingus Mikuda ar zviedru leģendu Saab 96 (cik man zināms - brauc bez specializēta rallija datora, bet ir nostāsti, ka viņiem palīdz kautkādi vikingu dievi)!
Trešie - pieredzējušie rallija veterāni Jānis Kundziņš un Andris Pāpe ar VAZ 2106, kas šķietami brauc atpūtas režīmā un tāpat pamanās uzkāpt uz pjedestāla ar minimālām kļūdām. Kā sacīt jāsaka - meistarību tik viegli nepazaudēsi
Un noslēgumā
MILZĪGS
PALDIES ORGANIZATORIEM! Rallija maestro
Valtam Ceplevičam, galvenajai rallija lēdijai-izpilddirektorei
Odrijai Heinrihsonei, kā arī visiem citiem
AAK darbīgajiem ļaudīm. Kā arī īpašs paldies trases uzraugiem un
laika dieviem, kas slēpās krūmos ar hronometriem un lika nedaudz satraukties ne vienam vien rallija dalībniekam. PALDIES! Tiekamies ar visiem draudzīgajiem paveco auto aprūpētājiem nākamajos Youngtimer pasākumos!
P.S. Youngtimer is a lifestyle!
Pēdējoreiz rediģējis j.k. Tue Jul 07, 2015 2:14 pm; pavisam rediģēts 10 reizes
_________________
156GTA, 75TS
Put yourself in a corner and find a way out!