Atbildēt pie šī temata 2 lapa no 3 lapām pavisam
Iet uz lapu Iepriekšējais  1, 2, 3  Nākošais
Droša braukšana
Autors Ziņojums

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Oga rakstīja:

Nē nē. Tu nesaprati Smile Nafig kaut kas ir par katru cenu jāiedabū sānslīdē? Mūsdienās taču gandrīz ikkatrs spainis ir ar stabilizācijas sistēmu. Tie spaiņi, kuri tomēr nav ar "gudrībām", visticamāk ka nepieder ļaudīm, kas spētu un būtu gatavi apmaksāt attiecīgā poligona īri vai "drošas braukšanas" kursus. Un vēl. Cik % no viiem CSN notiek tādēļ, ka kāds ir pēkšņi un nekotrolējami "izmetis pakaļu"?


ari taisniba, bet ja tam jautajumam pieiet ar uzstadijumu, iegut pec iespejas vairak emociju, tadu kadu normala gadijuma (lasit ne ziema) nekur citur nav iespejams iegut, tad viss ir stokos...

Vel viens secinajums no tam izpriecem: sievam un miljakajam labak pirk/davinat (ja tas protams ir iespejams) autinju piec iespejas lielaku un smagaku - Range Rover vai Hammer butu kareiz laika, jo ta sauktas sieviesu masinas nekam neder, bernus tados sedinat tochna labak nevaig.

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
elbee un MartinsT par abiem apstiprināja manu domu. Mūsdienās imo lētāk ir nopirkt auto ar ASR nekā piemaksāt kādam, kurš pusi dienas dzenā Tevi pa slapju betonu precīzi kalibrētā plašā līkumā un pēc tam, nejaušas bedres parauts, šoreiz tiešām negaidīti un nekontrolējami, aizej kokos uz lauku ceļa... Tas varbūt strādā tur kur viens satūnēts 155 Q4 ir ārsta mēnešalga. Es personīgi izvēlētos ručņika paraustīšanu tukšā hipermarketa stāvvietā un lūgtu Dievu, lai nekad nesūta man spontānas slīdes.
Vēl dīvaināk man liekas sākt apsvērt domu par Lotus Elise iegādi, lai... ar to tad padriftētu pa to kalibrēto līkumu Embarassed


_________________
Alfa Romeo Spider S3
Alfa Romeo 156 GTA
Maserati Quattroporte V Automatica
Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ) Apmeklēt lietotāja mājas lapu

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
nee, nee, nesaprati manu domu...
sho poligonu nekada veida nevar un nevaig uztvert ka baido macibu gramatu vai treninju veitu... ta ir tikai karteja vieta kur pameginat kaut ko interesantu, nu aptuveni ta pat ka ar dzekiem izgazt ar kartu GO Planeta. Pie kam tas sanslides tur ir tikai vins no vingrinajumiem... un ne visi zin ari ka tas ASR, VDC uc. sistemas darbojas tad kad jadarbojas... ljaunums no ta jau nu tochna neveidojas... kaut gan esot statiskika, ka tiesi personas kas izgajusas visadus drosas utml. brauksanas "kursus" uz ielam/celjiem uzvedoties agresivak par parejiem autobraucejiem.

Ziema parkinga ar ruchnjiku ir forsi, bet ko darit vasara?

Ja godigi, pec ta pasakuma es ari paliku domigs, kapec tik lielu naudu jaiegulda lai uzceltu kaut ko tadu? Bet lai jau paliek.

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Pa to drosho trasi ar kalibreetajiem liikumiem labpraat pakjeemotos lai redzeetu kas un kaa. Bet maksaat galiigi negribaas. Vienmeer varu atras kaadus tukshus laukumus kur nevienam netrauceejot var izmeeginaat sava auto un arii pasha iespeejas. To regulaari daru piem nomainot riepas, slapjaa laikaa, vai kad uzsnieg sniegs. Lai zinu ko auto dariis vienaa vai otraa situaacijaa.
Un esu prieciigs ka man nav kautkaads neatsleedzams ASR vai kaa vinju tur. Tik feini peec vasaras gliitajaam trajektorijaam tagad taisiit slaidus puslokus prieksh skatiitaajiem  Twisted Evil

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ) Sūtīt e-pastu

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
xls99 rakstīja:

Ziema parkinga ar ruchnjiku ir forsi, bet ko darit vasara?


Gruntene!  Wink

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ) Sūtīt e-pastu

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
MartinsT rakstīja:
xls99 rakstīja:

Ziema parkinga ar ruchnjiku ir forsi, bet ko darit vasara?


Gruntene!  Wink


= iz fuck sharas, stabilizatori, pret neapgaismotu traktora piekabi kārtējā s-īša izejā "atstutēts" pakaļējais spārns. Nu un mazliet smaciņa salonā no stūrmaņa "prieka" izpausmēm shura


_________________
Alfa Romeo Spider S3
Alfa Romeo 156 GTA
Maserati Quattroporte V Automatica
Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ) Apmeklēt lietotāja mājas lapu

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Mani 0,02 $.
Summējot:
„+”
Kontrolēti apstākļi ar 100 % drošību;
Mašīnu taupošāks ekšens;
Iespēja objektīvi salīdzināt savu meistarību un dažādus auto modeļus
„-„
Tas ir tikai 1 konkrēts slīdes veids, dabā tomēr viss ir savādāk;
Nepieaugušam prātam pēc šādiem treniņiem liksies, ka nu viņš ir baigais srallists;
Cena.

Galu galā tā poligona padarīšana IMHO ir drusku pastulba. To pašu var izdarīt ievērojami lētāk pilnīgi dabiskos apstākļos – jau pieminētos stāvlaukumos, uz kāda pilnīgi tukša ceļa utt. Vislabākais ir, ja tiek uz ezera.
Vērtīgākais no tā pasākuma varētu būt kāda srallista – spečoka padoms, kas tad īsti kurā brīdī jādara. Bet šādus padomus var dabūt arī brīvā dabā vai atrast ar mēģinājumu metodi...

Par mērķauditoriju – gan jau laiks parādīs vai tur ir bizness vai nav. Par sevi varu teikt – ja kāds „uzsauktu”, gan jau arī aizbrauktu, bet pats vai arī saviem darboņiem neko tādu nemaksātu. Kārtīgs un pieredzējis šoferis nevis prot novērst sānslīdes, bet prot tajās nenonākt (vai arī nonākt apzināti). Ja sānslīdē norauj modernu auto (ar visiem VDC, EBD, ABS un ASR), tad nekas vairs palīdzēt nespēj. Vai varbūt kāds uzdrošināsies apgalvot, ka spēj savākt vāģi labāk par datora aprēķinātu bremzēšanas spēka sadalītāju, kurš strādā ar katru riteni atsevišķi ?
P.S. skeptiķiem atgādināšu, ka nu jau autobūvē izmanto 7. vai 8. paaudzes VDC

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Nu es izteikšu savu "īso" rezumē par 333 DBP piedzīvoto Smile

Vai vajag tādu vietu, kur bez riska braukt pa segumu ar samazinātu saķeres koeficientu?

Viennozīmīgi vajag. Vai es pats maksātu to summu, ko par poligona izmantošanu prasa 333? Nē. Kā uzvedas auto uz dažādiem segumiem ir jau pusaudža gados saprasts ar „važņiem” slidinoties pa gruntenēm un apledojušiem ceļiem un trasēm. Ak tavu nelaimi – tas viss ir noticis ar aizmugures piedziņas auto. Alfa principā ir mana pirmā nopietnā pieredze ar priekšpiedziņu. Pagājušo ziemu nesanāca ziemā paslidināties un paeksperimentēt, ko tā priekšpiedziņa dara. Vasarā bija žēl pa gruntenēm lauzt. Turklāt satiksme uz grants ceļiem ir stipri augusi pēdējo 12-14 gadu laikā kopš „važņu” slidināšanas laikiem.

Darbavieta uzsauca kolektīvam 333 poligonu. Burvīgi. Trīs stundas vizināties. Pārdesmit reizes pa katru no trim trasēm. Brauc lēni. Brauc ātrāk. Griez stūri. Rausti ručņiku. Ar labo kāju gāzē ar kreiso bremzē. Grozi stūri par strauju vai mēģini turēt visu laiku pa līkuma rādiusa pieskari. Vienvārdsakot – eksperimentē, analizē, izdari secinājumu. Turklāt, kas, IMHO, AHUJENNA BŪTISKI, pa galvu vienlaikus necīnies ar domām par citiem satiksmes dalībniekiem, borģūrām, grāvjiem, kupenām, vaļņiem, kokiem, bedrēm utt.. Esi Tu, auto un segums zem riteņiem. Nevienas liekas domas un uzmanības novērsēja.

Vispirms saproti, ko un kā dara un uzvedas tavs auto uz jebkuru vadības sviru darbību (stūre, pedāļi, rocene) un ceļa apstākļiem un izvēlēto ātrumu. Un tad jau saproti, ka ikdienā arī moška izvēlēties lielāku distanci, citādāku ātrumu un trajektoriju, savādāk bremzēt un uzmanīgāk rīkoties ar gāzi un visām svirām kopā. Kas pats galvenais – saproti, kur ir drošas braukšanas robeža un kāda paliek tā rezerve, ja tāda paliek. Uzreiz redzi milzīgo starpību starp saķeri uz asfalta un uz ledus.

Sportošana, protams, ir pavisam cita lieta. Priekš tās ir citas 333 kompleksa  trases.

Mani secinājumi:
Es pats sev atklāju ļoti daudz nianšu, par kurām nemaz i nenojautu. It kā tās bija loģiskas, taču pārliecinājos praksē.
Ar priekšpiedziņu daudz kas notiek savādāk, nekā ar pakaļas piedziņu. Tagad to zinu un turpmāk arī pārvietojoties ar auto ņemšu to vērā.
Ļoti uzskatāmi bija redzams, kādu iespaidu šāda paslidināšanās atstāj uz cilvēkiem, kuriem vienīgās auto vadīšanas zināšanas un iemaņas ir iegūtas parastā autoskolā. Pat iedomāties nevarēju, cik ļoti izmainās šādu autovadītāju trajektoriju izvēle un rīkošanās un vadības svirām. Dažiem tā tiešām bija kā jaunas Amerikas atklāšana. Tas jau nenozīmē, ka viņi tagad pa ielām gāzīs tik, cik iet. Nē, ir liela iespējamība, ka turpmāk viņi rīkosies gudrāk un ne haotiski. Uz slidena seguma uzvedīsies pārliecinošāk, drošāk, tādējādi mazāk apdraudot sevi un citus satiksmes dalībniekus. Būs sapratuši, ka ziemas riepas nav nekādi brīnumi un ka ledus arī ar šīm riepām ir ļoti slidens. Tādējādi varbūt 10% sapratīs, ka ir jāizvēlas ceļa segumam atbilstošs braukšanas ātrums, kas, IMO, ir lielākais smago CSN iemesls. Ziemā, tas, manuprāt ir kādi 90% visu CSN iemesls, spriežot pēc atstātajām riepu pēdām uz ceļa.
Es būšu priecīgs, ja drošas braukšanas kursu iziešana kļūs obligāta arī Latvijā pirms autovadītāja tiesību iegūšanas.
OK, nu nav tur 333 poligonā gruntene klasiskā ceļu izpratnē. To saprast jāmācas kkur citur. Nemācēšu nevienam neko ieteikt.

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Un vispaar visi kkaadi sasalushi.
Asaras acīs man sarieshas, kad dazhi "autovadiitaaji" ielien kreisajaa joslaa, iesleedz avaarijas gaismas un brauc 30 km/h ~2m distancee no taada pasha priekshaa braucoshaa!!! hammer

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Nr.7 rakstīja:
Un vispaar visi kkaadi sasalushi.
Asaras acīs man sarieshas, kad dazhi "autovadiitaaji" ielien kreisajaa joslaa, iesleedz avaarijas gaismas un brauc 30 km/h ~2m distancee no taada pasha priekshaa braucoshaa!!! hammer

Bet ko tu gribi, latvijai tachu uzbrukusi nenormaala dabas stihija - sniegs. Cilveeki nezkaapeec pazaudee peedeejaas iemanjas pareizi braukt un saakaas visaadi neizskaidrojamai briinumi.  violent

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ) Sūtīt e-pastu

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Viņi aizmirst, ka TIKAI TANKS pa zāli un sniegu brauc ar vienādu ātrumu... mums tak ir savādāk... vienā vārdā - esirnopirktziemasriepasunmaukttākāvasarā  Laughing

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ) Sūtīt e-pastu

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
es gan kaut ka atceros vel zigulisu laiku, un pat tad cilveki b rauca draosak un daudz profesionalak... laikam musdienu dzive piespiez daudzus vaditajus atrofeties

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Mani personiigi speej sakaitinaat ABS tirkshjeeshana, bet droshaak juutos. Biju izvilcis ar veco auto - nevienas droshiibas elektronikas - sapnis vasaras naktii. Uz celja jutos labaak kaa ar elektronizeetu mashiinu.

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ) Sūtīt e-pastu

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Aizmirstat vienu būtisku lietu
JAUNIE AUTO NEĻAUJ BRAUKT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Es varu darīt , ko gribu, ļampiņas mirgo, motora apgriezieni nekāpj, auto bremzējas, stūre negriežas


_________________
es atgriezos 3 x
Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
arba rakstīja:
Aizmirstat vienu būtisku lietu
JAUNIE AUTO NEĻAUJ BRAUKT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Es varu darīt , ko gribu, ļampiņas mirgo, motora apgriezieni nekāpj, auto bremzējas, stūre negriežas


Hmm. Man arī mirgo. Tomēr 250Zs uz vienu (!) priekšējo riteni pa šļuru diezkasnau... c Bet nu pofig. Uz priekšu iet. Ja baigi vajag, nospiežam un paturam "ASC off" podziņu un spolējam kā puņķēdāji. Ručņiku paraustīt, kā izrādās, var arī ar ieslēgtu ASC. Embarassed


_________________
Alfa Romeo Spider S3
Alfa Romeo 156 GTA
Maserati Quattroporte V Automatica
Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ) Apmeklēt lietotāja mājas lapu
Parādīt komentārus no iepriekšējā:
Atbildēt pie šī temata 2 lapa no 3 lapām pavisam
Iet uz lapu Iepriekšējais  1, 2, 3  Nākošais
Jūs šeit nevarat izveidot jaunus tematus
Jūs šeit nevarat pievienot komentārus
Jūs šeit nevarat rediģēt savus komentārus
Jūs šeit nevarat dzēst savus komentārus
Jūs šeit nevarat balsot aptaujās
  



Sazināties ar foruma administrāciju | Contact forum administration
Powered by phpBB © phpBB Group | SmartFeedSmartFeed
Design by phpBBStyles.com | Styles Database