Vakar no rīta izmests mazs līkumiņš pa sniegainiem/ledainiem Vidzemes celiņiem ar 3.2 Q4... Nezinu, kā tur tie, kam liekas par smagu un bla bla. Mans uzskats, ka tā ir tīrā muldēšana un 99% no visiem jaudas/svara attiecības apspriedējiem nevīžo kaut savus nabaga kaulainos 150 kleperīšus pilnībā izmantot, nemaz nerunājot par 260...
Bet šoreiz ne par to. Šoreiz par Q4. Mēģināšu vēsi, bezkaislīgi un objektīvi izvērtēt dažādu auto pilnpiedziņas, ar kurām sanācis saskarties.
Tātad - visiem zināms, ka "etalons" perfektai awd vadāmībai ir Subaru Impreza. Es laikam tomēr neko no tā visa nesaprotu (tm) un man Impreza liekas vispretīgāk vadāmais pilnpiedziņas daikts uzreiz pēc Audi quattro
Spontānās, dziļas slīdes, masīvs understeer ieejā utt. Toties var "krāmēt", lietojot muguras smadzenes - tas auto labi klausa.
Nākamais - slavenais audi quattro... kas mūsdienās parasts folksvāgens vien ir. Galvenais, kas ir slikti (bet to gan nezkādēļ neviens neatzīmē, tik gnusī par Zs/kg un build quality), ir nu jau leģendārais dzinēja izvietojums starp buferi un priekšējo tiltu. Tādējādi svara balanss tiek novirzīts stipri uz priekšu un ļoti daudz (pārāk daudz) svara iznāk
pirms priekšējās ass! Līdz ar to pakaļā visa vadāmība, kā arī darbs un materiāls. Paātrinoties atslogojas priekša un auto kļūst par motorlaivu. Bremzējot - aizmugure, kas slidenos apstākļos ir visai bīstami. Bet tas teorijā. Praksē Audi ir vēl masīvāks understeer kā subaru un pieskaitot "tukšo" stūri (izlabots jaunajiem modeļiem), diezgan neprecīza vadāmība.
Vēl ir braukts nedaudz ar Celica CS turbo awd - diezgan patīkami braucams aparāts, ja vien mazā svara un īsās bāzes dēļ nebūtu tendence "norauties" slīdē uzreiz un daudz.
Nerunāsim tagad par visādiem džipveidīgajiem utml.
Par Q4 varu kārtējo reizi tikai izteikt apbrīnu. 3.2 Brera pa noslidinātu spīdīgu lauku ceļu vadās jebkurā ātrumā, ar pirkstu galiņiem, instinktiem un gāzes pedāli. Pieskaitam vēl akustisko fonu un es teiktu, ka man jau ir diezgan vienalga, cik tur Zs, cik ātri tā ideālos apstākļos sasniedz 100kmh, kāds ir svars... Starp citu, pie ~110-140kmh pa slidenu ceļu man labāk patīk smaga mašīna
Es negribētu tur nonākt ar piemēram 335Ci
- viegls, jaudīgs, RWD un, divām turbīnām jestri svilpjot, ar šiku aiziet bojā pie Mārcienas kapiem...
Tiem, kas jau nogura no šī mana murga, teikšu, ka tajos apstākļos, ar atslēgtu VDC un ASR, tas auto dāvāja neaprakstāmas sajūtas. Un pie vienas vietas man tie kilogrami!
PS: vēl mazliet jāpadomā, bet varbūt kāds vēlas 156SW Distinctive Selespeed, pirmā reģistrācija 28.07.2006. ar 14k km nobraukumu, 2 gadi 5 mēneši garantiju, 2 riepu komplektiem ar diskiem, xenoniem, klimu uttuc.
Par cenu vienosimies
_________________
Alfa Romeo Spider S3
Alfa Romeo 156 GTA
Maserati Quattroporte V Automatica