|
2 lapa no 3 lapām pavisam
|
Autors |
Ziņojums |
xls99
Member of
Pievienojies: 13 Jul 2006
Komentāri: 4132
2003 Alfa-Romeo 147GTA
|
Oga rakstīja:
Nē nē. Tu nesaprati Nafig kaut kas ir par katru cenu jāiedabū sānslīdē? Mūsdienās taču gandrīz ikkatrs spainis ir ar stabilizācijas sistēmu. Tie spaiņi, kuri tomēr nav ar "gudrībām", visticamāk ka nepieder ļaudīm, kas spētu un būtu gatavi apmaksāt attiecīgā poligona īri vai "drošas braukšanas" kursus. Un vēl. Cik % no viiem CSN notiek tādēļ, ka kāds ir pēkšņi un nekotrolējami "izmetis pakaļu"?
ari taisniba, bet ja tam jautajumam pieiet ar uzstadijumu, iegut pec iespejas vairak emociju, tadu kadu normala gadijuma (lasit ne ziema) nekur citur nav iespejams iegut, tad viss ir stokos...
Vel viens secinajums no tam izpriecem: sievam un miljakajam labak pirk/davinat (ja tas protams ir iespejams) autinju piec iespejas lielaku un smagaku - Range Rover vai Hammer butu kareiz laika, jo ta sauktas sieviesu masinas nekam neder, bernus tados sedinat tochna labak nevaig.
|
Wed Jan 02, 2008 5:32 pm |
|
|
Oga
Member of
Pievienojies: 29 Jun 2006
Komentāri: 12375
2004 Alfa-Romeo 156GTA
|
elbee un MartinsT par abiem apstiprināja manu domu. Mūsdienās imo lētāk ir nopirkt auto ar ASR nekā piemaksāt kādam, kurš pusi dienas dzenā Tevi pa slapju betonu precīzi kalibrētā plašā līkumā un pēc tam, nejaušas bedres parauts, šoreiz tiešām negaidīti un nekontrolējami, aizej kokos uz lauku ceļa... Tas varbūt strādā tur kur viens satūnēts 155 Q4 ir ārsta mēnešalga. Es personīgi izvēlētos ručņika paraustīšanu tukšā hipermarketa stāvvietā un lūgtu Dievu, lai nekad nesūta man spontānas slīdes.
Vēl dīvaināk man liekas sākt apsvērt domu par Lotus Elise iegādi, lai... ar to tad padriftētu pa to kalibrēto līkumu
_________________ Alfa Romeo Spider S3
Alfa Romeo 156 GTA
Maserati Quattroporte V Automatica
|
Wed Jan 02, 2008 5:36 pm |
|
|
xls99
Member of
Pievienojies: 13 Jul 2006
Komentāri: 4132
2003 Alfa-Romeo 147GTA
|
nee, nee, nesaprati manu domu...
sho poligonu nekada veida nevar un nevaig uztvert ka baido macibu gramatu vai treninju veitu... ta ir tikai karteja vieta kur pameginat kaut ko interesantu, nu aptuveni ta pat ka ar dzekiem izgazt ar kartu GO Planeta. Pie kam tas sanslides tur ir tikai vins no vingrinajumiem... un ne visi zin ari ka tas ASR, VDC uc. sistemas darbojas tad kad jadarbojas... ljaunums no ta jau nu tochna neveidojas... kaut gan esot statiskika, ka tiesi personas kas izgajusas visadus drosas utml. brauksanas "kursus" uz ielam/celjiem uzvedoties agresivak par parejiem autobraucejiem.
Ziema parkinga ar ruchnjiku ir forsi, bet ko darit vasara?
Ja godigi, pec ta pasakuma es ari paliku domigs, kapec tik lielu naudu jaiegulda lai uzceltu kaut ko tadu? Bet lai jau paliek.
|
Wed Jan 02, 2008 5:53 pm |
|
|
AMV
Member of
Pievienojies: 23 Nov 2006
Komentāri: 4735
2001 Alfa-Romeo GTV
|
Pa to drosho trasi ar kalibreetajiem liikumiem labpraat pakjeemotos lai redzeetu kas un kaa. Bet maksaat galiigi negribaas. Vienmeer varu atras kaadus tukshus laukumus kur nevienam netrauceejot var izmeeginaat sava auto un arii pasha iespeejas. To regulaari daru piem nomainot riepas, slapjaa laikaa, vai kad uzsnieg sniegs. Lai zinu ko auto dariis vienaa vai otraa situaacijaa.
Un esu prieciigs ka man nav kautkaads neatsleedzams ASR vai kaa vinju tur. Tik feini peec vasaras gliitajaam trajektorijaam tagad taisiit slaidus puslokus prieksh skatiitaajiem
|
Wed Jan 02, 2008 5:58 pm |
|
|
MartinsT
Member of
Pievienojies: 13 Jul 2006
Komentāri: 12216
Atrašanās vieta: Rīga
|
xls99 rakstīja:
Ziema parkinga ar ruchnjiku ir forsi, bet ko darit vasara?
Gruntene!
|
Wed Jan 02, 2008 6:00 pm |
|
|
Oga
Member of
Pievienojies: 29 Jun 2006
Komentāri: 12375
2004 Alfa-Romeo 156GTA
|
MartinsT rakstīja:xls99 rakstīja:
Ziema parkinga ar ruchnjiku ir forsi, bet ko darit vasara?
Gruntene!
= iz sharas, stabilizatori, pret neapgaismotu traktora piekabi kārtējā s-īša izejā "atstutēts" pakaļējais spārns. Nu un mazliet smaciņa salonā no stūrmaņa "prieka" izpausmēm
_________________ Alfa Romeo Spider S3
Alfa Romeo 156 GTA
Maserati Quattroporte V Automatica
|
Wed Jan 02, 2008 6:15 pm |
|
|
NIKSONS
Pievienojies: 10 May 2007
Komentāri: 4423
2012 Alfa-Romeo voyager
|
Mani 0,02 $.
Summējot:
„+”
Kontrolēti apstākļi ar 100 % drošību;
Mašīnu taupošāks ekšens;
Iespēja objektīvi salīdzināt savu meistarību un dažādus auto modeļus
„-„
Tas ir tikai 1 konkrēts slīdes veids, dabā tomēr viss ir savādāk;
Nepieaugušam prātam pēc šādiem treniņiem liksies, ka nu viņš ir baigais srallists;
Cena.
Galu galā tā poligona padarīšana IMHO ir drusku pastulba. To pašu var izdarīt ievērojami lētāk pilnīgi dabiskos apstākļos – jau pieminētos stāvlaukumos, uz kāda pilnīgi tukša ceļa utt. Vislabākais ir, ja tiek uz ezera.
Vērtīgākais no tā pasākuma varētu būt kāda srallista – spečoka padoms, kas tad īsti kurā brīdī jādara. Bet šādus padomus var dabūt arī brīvā dabā vai atrast ar mēģinājumu metodi...
Par mērķauditoriju – gan jau laiks parādīs vai tur ir bizness vai nav. Par sevi varu teikt – ja kāds „uzsauktu”, gan jau arī aizbrauktu, bet pats vai arī saviem darboņiem neko tādu nemaksātu. Kārtīgs un pieredzējis šoferis nevis prot novērst sānslīdes, bet prot tajās nenonākt (vai arī nonākt apzināti). Ja sānslīdē norauj modernu auto (ar visiem VDC, EBD, ABS un ASR), tad nekas vairs palīdzēt nespēj. Vai varbūt kāds uzdrošināsies apgalvot, ka spēj savākt vāģi labāk par datora aprēķinātu bremzēšanas spēka sadalītāju, kurš strādā ar katru riteni atsevišķi ?
P.S. skeptiķiem atgādināšu, ka nu jau autobūvē izmanto 7. vai 8. paaudzes VDC
|
Thu Jan 03, 2008 1:25 am |
|
|
Nr.7
Member of
Pievienojies: 12 Oct 2006
Komentāri: 4677
2000 Alfa-Romeo 156
|
Nu es izteikšu savu "īso" rezumē par 333 DBP piedzīvoto
Vai vajag tādu vietu, kur bez riska braukt pa segumu ar samazinātu saķeres koeficientu?
Viennozīmīgi vajag. Vai es pats maksātu to summu, ko par poligona izmantošanu prasa 333? Nē. Kā uzvedas auto uz dažādiem segumiem ir jau pusaudža gados saprasts ar „važņiem” slidinoties pa gruntenēm un apledojušiem ceļiem un trasēm. Ak tavu nelaimi – tas viss ir noticis ar aizmugures piedziņas auto. Alfa principā ir mana pirmā nopietnā pieredze ar priekšpiedziņu. Pagājušo ziemu nesanāca ziemā paslidināties un paeksperimentēt, ko tā priekšpiedziņa dara. Vasarā bija žēl pa gruntenēm lauzt. Turklāt satiksme uz grants ceļiem ir stipri augusi pēdējo 12-14 gadu laikā kopš „važņu” slidināšanas laikiem.
Darbavieta uzsauca kolektīvam 333 poligonu. Burvīgi. Trīs stundas vizināties. Pārdesmit reizes pa katru no trim trasēm. Brauc lēni. Brauc ātrāk. Griez stūri. Rausti ručņiku. Ar labo kāju gāzē ar kreiso bremzē. Grozi stūri par strauju vai mēģini turēt visu laiku pa līkuma rādiusa pieskari. Vienvārdsakot – eksperimentē, analizē, izdari secinājumu. Turklāt, kas, IMHO, AHUJENNA BŪTISKI, pa galvu vienlaikus necīnies ar domām par citiem satiksmes dalībniekiem, borģūrām, grāvjiem, kupenām, vaļņiem, kokiem, bedrēm utt.. Esi Tu, auto un segums zem riteņiem. Nevienas liekas domas un uzmanības novērsēja.
Vispirms saproti, ko un kā dara un uzvedas tavs auto uz jebkuru vadības sviru darbību (stūre, pedāļi, rocene) un ceļa apstākļiem un izvēlēto ātrumu. Un tad jau saproti, ka ikdienā arī moška izvēlēties lielāku distanci, citādāku ātrumu un trajektoriju, savādāk bremzēt un uzmanīgāk rīkoties ar gāzi un visām svirām kopā. Kas pats galvenais – saproti, kur ir drošas braukšanas robeža un kāda paliek tā rezerve, ja tāda paliek. Uzreiz redzi milzīgo starpību starp saķeri uz asfalta un uz ledus.
Sportošana, protams, ir pavisam cita lieta. Priekš tās ir citas 333 kompleksa trases.
Mani secinājumi:
Es pats sev atklāju ļoti daudz nianšu, par kurām nemaz i nenojautu. It kā tās bija loģiskas, taču pārliecinājos praksē.
Ar priekšpiedziņu daudz kas notiek savādāk, nekā ar pakaļas piedziņu. Tagad to zinu un turpmāk arī pārvietojoties ar auto ņemšu to vērā.
Ļoti uzskatāmi bija redzams, kādu iespaidu šāda paslidināšanās atstāj uz cilvēkiem, kuriem vienīgās auto vadīšanas zināšanas un iemaņas ir iegūtas parastā autoskolā. Pat iedomāties nevarēju, cik ļoti izmainās šādu autovadītāju trajektoriju izvēle un rīkošanās un vadības svirām. Dažiem tā tiešām bija kā jaunas Amerikas atklāšana. Tas jau nenozīmē, ka viņi tagad pa ielām gāzīs tik, cik iet. Nē, ir liela iespējamība, ka turpmāk viņi rīkosies gudrāk un ne haotiski. Uz slidena seguma uzvedīsies pārliecinošāk, drošāk, tādējādi mazāk apdraudot sevi un citus satiksmes dalībniekus. Būs sapratuši, ka ziemas riepas nav nekādi brīnumi un ka ledus arī ar šīm riepām ir ļoti slidens. Tādējādi varbūt 10% sapratīs, ka ir jāizvēlas ceļa segumam atbilstošs braukšanas ātrums, kas, IMO, ir lielākais smago CSN iemesls. Ziemā, tas, manuprāt ir kādi 90% visu CSN iemesls, spriežot pēc atstātajām riepu pēdām uz ceļa.
Es būšu priecīgs, ja drošas braukšanas kursu iziešana kļūs obligāta arī Latvijā pirms autovadītāja tiesību iegūšanas.
OK, nu nav tur 333 poligonā gruntene klasiskā ceļu izpratnē. To saprast jāmācas kkur citur. Nemācēšu nevienam neko ieteikt.
|
Thu Jan 03, 2008 1:56 pm |
|
|
Nr.7
Member of
Pievienojies: 12 Oct 2006
Komentāri: 4677
2000 Alfa-Romeo 156
|
Un vispaar visi kkaadi sasalushi.
Asaras acīs man sarieshas, kad dazhi "autovadiitaaji" ielien kreisajaa joslaa, iesleedz avaarijas gaismas un brauc 30 km/h ~2m distancee no taada pasha priekshaa braucoshaa!!!
|
Mon Jan 07, 2008 12:25 pm |
|
|
AMV
Member of
Pievienojies: 23 Nov 2006
Komentāri: 4735
2001 Alfa-Romeo GTV
|
Nr.7 rakstīja:Un vispaar visi kkaadi sasalushi.
Asaras acīs man sarieshas, kad dazhi "autovadiitaaji" ielien kreisajaa joslaa, iesleedz avaarijas gaismas un brauc 30 km/h ~2m distancee no taada pasha priekshaa braucoshaa!!!
Bet ko tu gribi, latvijai tachu uzbrukusi nenormaala dabas stihija - sniegs. Cilveeki nezkaapeec pazaudee peedeejaas iemanjas pareizi braukt un saakaas visaadi neizskaidrojamai briinumi.
|
Mon Jan 07, 2008 12:39 pm |
|
|
ega
Pievienojies: 12 Jul 2006
Komentāri: 3570
Atrašanās vieta: Rīga, Daugavpils
1996 Alfa-Romeo 155
|
Viņi aizmirst, ka TIKAI TANKS pa zāli un sniegu brauc ar vienādu ātrumu... mums tak ir savādāk... vienā vārdā - esirnopirktziemasriepasunmaukttākāvasarā
|
Mon Jan 07, 2008 12:42 pm |
|
|
xls99
Member of
Pievienojies: 13 Jul 2006
Komentāri: 4132
2003 Alfa-Romeo 147GTA
|
es gan kaut ka atceros vel zigulisu laiku, un pat tad cilveki b rauca draosak un daudz profesionalak... laikam musdienu dzive piespiez daudzus vaditajus atrofeties
|
Mon Jan 07, 2008 12:58 pm |
|
|
Trax
Pievienojies: 17 Aug 2006
Komentāri: 7415
Atrašanās vieta: LV
|
Mani personiigi speej sakaitinaat ABS tirkshjeeshana, bet droshaak juutos. Biju izvilcis ar veco auto - nevienas droshiibas elektronikas - sapnis vasaras naktii. Uz celja jutos labaak kaa ar elektronizeetu mashiinu.
|
Mon Jan 07, 2008 1:08 pm |
|
|
arba
Member of
Pievienojies: 16 Jul 2006
Komentāri: 5514
Atrašanās vieta: Rīga
1975 Alfa-Romeo GTV 2000 Bertone
|
Aizmirstat vienu būtisku lietu
JAUNIE AUTO NEĻAUJ BRAUKT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Es varu darīt , ko gribu, ļampiņas mirgo, motora apgriezieni nekāpj, auto bremzējas, stūre negriežas
_________________ es atgriezos 3 x
|
Mon Jan 07, 2008 1:16 pm |
|
|
Oga
Member of
Pievienojies: 29 Jun 2006
Komentāri: 12375
2004 Alfa-Romeo 156GTA
|
arba rakstīja:Aizmirstat vienu būtisku lietu
JAUNIE AUTO NEĻAUJ BRAUKT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Es varu darīt , ko gribu, ļampiņas mirgo, motora apgriezieni nekāpj, auto bremzējas, stūre negriežas
Hmm. Man arī mirgo. Tomēr 250Zs uz vienu (!) priekšējo riteni pa šļuru diezkasnau... Bet nu pofig. Uz priekšu iet. Ja baigi vajag, nospiežam un paturam "ASC off" podziņu un spolējam kā puņķēdāji. Ručņiku paraustīt, kā izrādās, var arī ar ieslēgtu ASC.
_________________ Alfa Romeo Spider S3
Alfa Romeo 156 GTA
Maserati Quattroporte V Automatica
|
Mon Jan 07, 2008 4:06 pm |
|
|
|
Pašlaik ir Sun Jun 16, 2024 1:06 am | Visi laiki ir GMT + 3 Stundas
|
2 lapa no 3 lapām pavisam
|
Jūs šeit nevarat izveidot jaunus tematus Jūs šeit nevarat pievienot komentārus Jūs šeit nevarat rediģēt savus komentārus Jūs šeit nevarat dzēst savus komentārus Jūs šeit nevarat balsot aptaujās
|
|
|